search

Obligativitatea caselor de marcat. Ce trebuie sa stie operatorii economici in 2019

Obligativitatea caselor de marcat cu jurnal electronic a starnit multe controverse in randul firmelor, pentru ca a venit la pachet cu multe dileme fiscale. Va readucem aminte ca ultimul termen pentru introducerea acestora a fost 1 septembrie 2018 in cazul contribuabililor mari si mijlocii, iar pentru contribuabilii mici - 1 noiembrie 2018. 
 
Principalul scop al introducerii noilor aparate de marcat este reducerea evaziunii fiscale. Operatorii economici trebuie sa stie ca in acest mod activitatea firmelor va fi mai bine monitorizata, avand in vedere ca datele inregistrate se transmit catre serverul ANAF in timp real.

Daca nu esti exceptat de la obligativitatea caselor de marcat, Fiscul nu te va iarta. Procura cat mai rapid o casa de marcat de la amef.ro si vei scapa de amenzi mari la urmatorul control.
 
Ce trebuie sa stie operatorii economici in 2019 despre obligativitatea caselor de marcat, aflati in continuare.

 

Obligativitatea caselor de marcat – noutati 2019

 
Noile case de marcat transmit date in timp real
 
Operatorii economici trebuie sa ia in considerare ca noile aparate de marcat transmit, in timp real, datele inregistrate la serverele ANAF. Acest sistem permite specialistilor ANAF sa analizeze in detaliu activitatea firmelor de pe piata romaneasca. 
 
Va reamintim ca, pentru noile case de marcat, se transmit lunar, pana la data 20 a lunii pentru luna anterioara, date prin intermediul unui formular. Fisierele XML ce contin aceste date sunt exportate de pe casa de marcat pe un mediu de stocare extern. Programului de asistenta de pe site-ul ANAF ajuta ca aceste fisiere sa fie validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se transmite organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
 
Aplicatiile A4200 ( necesara pentru validarea fisierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, continand registrul rapoartelor Z si bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curenta) si A4203 (necesara pentru validarea fisierelor XML create de aparatele de marcat electronice fiscale altele decat cele utilizate in activitatea de schimb valutar sau in activitatea de taximetrie  continand bonurile fiscale si raportul Z pentru o zi fiscala) joaca un rol esential.
 
 
ANAF a actualizat formularul F4103
 
ANAF a actualizat in data de 17 aprilie 2019 F4103 - formularul pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/ situatia aparatelor de marcat electronice. Anexa 2 D la Metodologia si procedura de inregistrare a AMEF in etapa preoperationalizare a Registrului, in conformitate cu OPANAF nr. 4156/2017, modificat prin OPANAF nr. 857/2019.
 
In ceea ce priveste obligativitatea caselor de marcat, utilizatorii trebuie sa informeze organul fiscal competent ori de câte ori intervin schimbari privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal. Formularul se transmite  organului fiscal competent in termen de 3 zile lucratoare de la data la care a intervenit una dintre situatiile prevazute la pct. 6.1 sau 6.2 sau la pct. 10.2 din anexa nr. 1 la ordin sau de la data iesirii din gestiune, dupa caz, de la data intrarii in gestiune a aparatelor de marcat livrate sau achizitionate, pe baza documentelor intocmite in acest scop in conformitate cu prevederile legale. 
 
Inspectorii antifrauda au inceput sa aplice amenzi firmelor fara case de marcat
 
Printr-o HG (publicata in 10 septembrie 2018 in Monitorul Oficial) a fost modificata Legea prevenirii in ceea ce priveste obligativititatea caselor de marcat. Nedotarea la timp cu noile aparate de marcat nu a fost sanctionata pana acum de la prima abatere, ci s-a dat o schema de remediere cu un nou termen de conformare. Masura a fost aplicata doar temporar. Incepand cu data de 1 mai 2019, atunci cand inspectorii antifrauda vor constata incalcarea obligatiei de dotare cu noile case de marcat cu jurnal electronic, vor aplica amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei si vor suspenda activitatea economica in punctul de lucru al operatorului economic pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii, potrivit unui comunicat al institutiei.
 
In acest caz, exceptie vor face situatiile in care se constata ca operatorul economic a comandat deja necesarul de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic si a solicitat instalarea acestora.
 


Noutati contabile 1714165200
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice