Nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat va intra sub incidenta Legii prevenirii - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat va intra sub incidenta Legii prevenirii

 Guvernul a aprobat in aceasta saptamana initiativa MFP (Ministerului Finantelor Publice) de a introduce nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat sub incidenta Legii prevenirii, prin modificarea pct. 42 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 33/2018 privind stabilirea contraventiilor care intra sub incidenta Legii prevenirii nr.270/2017, precum si a modelului planului de remediere.

Masura, care va fi in vigoare temporar, va asigura o abordare de tip preventiv, stimulativ si nu de sanctionare a operatorului economic de la prima abatere. Organele de control vor analiza situatia fiecarui contribuabil in parte, iar daca acesta nu s-a dotat cu aparate de marcat cu jurnal electronic, vor aplica avertismentul si vor stabili un termen de dotare de maximum 90 de zile, in functie de constatari, potrivit unui comunicat publicat pe site-ul institutiei.

ANAF si MAI vor analiza, in timpul controlului, situatia de fapt a comerciantului, pot constata, de la caz la caz, cel putin urmatoarele situatii si pot proceda in consecinta astfel:

       a) este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, situatie in care organul de control nu aplica sanctiuni;

b) este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat si instalat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de instalare foarte scurt;

c) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate corespunzatoare activitatii acestuia, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen scurt de dotare;

d) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate si a facut comanda la distribuitorul autorizat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de dotare si fiscalizare scurt;

e) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic si nu exista pe piata aparate de marcat cu jurnal electronic pentru activitatea sa, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste in planul de remediere un termen mai lung de dotare (exemplu: 90 de zile).


Potrivit Legii prevenirii, in termen de maximum 10 zile lucratoare de la data expirarii termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/institutia publica cu atributii de control are obligatia sa reia controlul, iar in situatia in care se constata neindeplinirea obligatiilor legale in termenul acordat, se aplica sanctiunile prevazute de OUG nr.28/1999.

 In acest context, atragem atentia asupra necesitatii ca toate entitatile implicate in acest proces sa intensifice demersurile pentru finalizarea avizarii tehnice, a fiscalizarii, instalarii si punerii in exploatare a noilor aparate de marcat, aceasta masura legislativa fiind ultimul sprijin care poate fi acordat de MFP in perioada de implementare.


Ministerul Finantelor Publice va continua sa monitorizeze permanent operatiunile pe care le presupune implementarea aparatelor de marcat cu jurnal electronic la nivel national.



Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Andrei Constantinescu - www.conta.ro
Data: 2018-09-07
Vizualizari: 2673


  Alte ContaArticole
postat la: 2020-02-24
Prin O.G. nr. 6/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare au fost aduse modificari si completari si Ordonantei nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale. Citeste mai mult ...
postat la: 2020-02-22
In data de 17.02.2020 ANAF  a publicat la rubrica Transparenta decizionala un Proiect de ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularului (390 VIES) ?Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare. Citeste mai mult ...
postat la: 2020-02-20
Ordonanta care suspenda obligatia depunerii formularelor 392A, 392B si 393 a fpst publicata in Monitorul Oficial nr. 72 din 31 ianuarie 2020. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

Modificari in Codul Fiscal 2020. 12 Proceduri Contabile actualizate la zi Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

Modificari in Codul Fiscal 2020. 12 Proceduri Contabile actualizate la zi



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2020. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services